رونق کسب‌وکار و سودآوری بیشتر با خدمات مشاوره تبلیغاتی ​​​​​​​

مشاوره تبلیغات

مشاوره تبلیغات یکی از انواع خدمات مشاوره در زمینه کسب‌وکار با هدف معرفی برند یا محصولات و خدمات است. با این نوع از خدمات آشنا می‌شویم.​​​​​​​

اهمیت تبلیغات برای کسب‌وکار

مشاوره تبلیغات ؛ ارتباط بهینه با مخاطبان برند​​​​​​​​​​​​​​
مشاوره تبلیغات یکی از انواع خدمات موسسات مشاوره کسب‌وکار و بازاریابی است. مشاوران تبلیغات بر شیوه ارتباط مشاغل با مشتریان فعلی یا آینده تمرکز می‌کنند. نقطه آغاز روند مشاوره تبلیغاتی، شناخت نوع و روندهای کسب‌وکار، شناخت محصولات و خدمات، بازارها و مخاطبان هدف است. مشاوران تبلیغات پس از تحلیل اطلاعات و داده‌ها در مرحله اول، بهترین شیوه‌های تبلیغات، متناسب با شرایط کسب‌وکار را پیشنهاد می‌دهند. نتیجه این خدمات، کارایی بیشتر تبلیغات، صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغات و افزایش فروش است. در این مطلب با خدمات مشاوره تبلیغاتی و انواع روش‌های تبلیغاتی پیشنهادی آشنا می‌شویم.

تبلیغات عامل اصلی ایجاد ارتباط بین برند و مخاطبان در بازاریابی است. از طریق تبلیغات است که مخاطبان برند با برند، محصولات و خدمات و شیوه و کانال‌های خرید آشنا می‌شوند. تبلیغات عاملی اساسی در رشد و پیشرفت کسب‌وکار است و به کمک آن می‌توانید نقاط قوت و تمایز برند و محصولات خود را به جامعه هدف نشان دهید.

مشاوره تبلیغات شامل چه خدماتی می‌شود؟
مشاغل گوناگون مشاوران تبلیغاتی را استخدام می‌کنند تا از تخصص آن‌ها در ارزیابی تلاش‌های تبلیغاتی خود و دریافت پیشنهادهای بهبود استفاده کنند. نخستین اقدام مشاوران تبلیغاتی ایجاد درک کاملی از کسب‌وکار مشتری است. در این مسیر آن‌ها با جامعه هدف و مشتریان آشنا می‌شوند و کانال‌های تبلیغات یا رسانه‌های مختلف تبلیغات را در این زمینه می‌سنجند. رسانه‌هایی چون: تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجلات، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها.​​​​​​​ 
مشاوران تبلیغاتی سپس نیازها و بودجه مشتری خود را در نظر می‌گیرند و از خلاقیت خود برای توسعه گزینه‌های بازاریابی منحصر به فرد برای هر مشتری استفاده می‌کنند. این وظیفه از پاسخ دادن به یک سوال تا تهیه یک طرح تبلیغاتی در مقیاس کامل متغیر است.
​​​​​​​
مشاوران تبلیغات همه این وظایف را با هدف بزرگ خود انجام می دهند: اطمینان از شنیده شدن و دیده شدن برند و پیام آن برای جامعه هدف. این مشاوران برای دستیابی به این هدف باید تکنیک‌های تحقیق و تحلیل اطلاعات و داده‌ها را بشناسند و از آن‌ها استفاده کنند. آن‌ها باید بدانند که چگونه با مشتری ارتباط برقرار کنند و از همه مهم‌تر ایده‌هایی خلاقانه برای تولید محتوای تبلیغاتی و ایجاد کمپین‌ها به شرکت مورد نظر ارائه دهند.​​​​​​​

چه زمانی به مشاوره تبلیغات نیاز داریم؟

گاهی اوقات حتی یک آژانس تبلیغاتی نیز با شرایط رکود یا تمام شدن ایده‌های تبلیغاتی روبه‌رو می‌شود؛ گاهی اوقات یک کسب‌وکار نیاز دارد رسانه‌های جدید آنلاین و آفلاین را برای تبلیغات انتخاب کند اما نمی‌داند چگونه از آن‌ها متناسب با اهداف تبلیغاتی خود بهره بگیرد؛ گاهی مدیر یک کسب‌وکار می‌خواهد بداند آیا هزینه‌های یک روش تبلیغاتی با منافع آن هماهنگی دارد یا خیر؛ در تمامی این مواقع مشاوره تبلیغات پاسخگوی نیازهای کسب‌وکار است.
گاهی اوقات یک روش تبلیغاتی مانند گذشته در جذب مشتریان جدید موفق عمل نمی‌کند؛ گاهی می‌خواهید بدانید چگونه در بازاری جدید تبلیغاتی موثر داشته باشید یا می‌خواهید تبلیغات آنلاین را به افزودن ویژگی مکانی انجام دهید؛ می‌خواهید تولیدات خود را در عرصه جهانی تبلیغ کنید و یا یک طرح جامع تبلیغاتی داشته باشید که برنامه‌های خود را در دراز مدت با آن هماهنگ کنید؛ چاره شما استفاده از خدمات مشاوره تبلیغات است. برخی از مسئولیت‌های مشاوران تبلیغات برای تحقق این اهداف عبارتند از:​​​​​​​

  •          استفاده از تکنیک‌های فروش متقاعد کننده برای افزایش فروش
  •          ایجاد استراتژی فروش در زمینه‌های مختلف
  •          تعیین زمان شروع و پایان برای هر روش تبلیغاتی
  •          شبکه‌سازی برای یافتن مشتریان جدید
  •          توسعه و پیاده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی
  •          ایجاد کمپین تبلیغاتی​​​​​​​     
  •          شرکت در جلسات آموزشی
  •          بررسی کیفیت ارتباط با مشتریان فعلی
  •          بررسی کیفیت خدمات به مشتریان وفادار و خدمات پس از فروش
  •          ارائه گزارشات مکرر بازاریابی
  •          ارائه گزینه‌های مختلف تبلیغاتی
  •          برآورد هزینه برای هر فعالیت و گزینه تبلیغاتی

گروه مشاوره و تحقیقات بازاریابی
حل مسئله با ارائه خدمات حوزه های مشاوره بازاریابی، تحقیقات بازاریابی، مشاوره مارکتینگ پلن، مشاوره تبلیغات و مشاوره دیجیتال مارکتینگ، نسبت به ارائه راهکارهای بازاریابی به کسب و کارها فعالیت می نماید.

کاربردهای تبلیغات در دنیای امروز​​​​​​​


کسب‌وکارها از روش‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی خود انتظار نتایج گوناگونی دارند. این نتایج در کنار هم باعث می‌شوند یک کسب‌وکار بتواند دوام بیاورد، توسعه بیابد و به سودآوری لازم برسد. برخی از از کاربردهای تبلیغات را برای کسب‌وکارها با هم مرور می‌کنیم.​​​​​​​


انتقال اطلاعات حیاتی
شرکت ها تبلیغ می‌کنند تا اطلاعات ضروری را در مورد یک محصول یا خدمات خاص به مصرف‌کنندگان منتقل کنند. این تبلیغات ممکن است نام و شکل محصول یا خدمات، ویژگی‌های مختلف محصول، جایی که مصرف کننده می‌تواند آن را خریداری کند و قیمت را نشان دهد.

ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید
تبلیغات بیش از هر چیز به عنوان وسیله‌ای برای ترغیب مشتریان به خرید یک محصول یا خدمات خاص عمل می‌کند. افزایش نرخ تبدیل یک مخاطب برند یا مشتری احتمالی به مشتری قطعی از نشانه‌های تبلیغات موفق است.

برندسازی
هویت برند بخشی جدایی‌ناپذیر از موفقیت یک شرکت است و اغلب از طریق تبلیغات به مصرف‌کنندگان اعلام می‌شود. این هویت با افزایش تبلیغات، آشنایی با شرکت، محصولات، خدمات و ماموریت کلی آن ایجاد می‌شود. تبلیغات مداوم باعث ایجاد ارتباط عاطفی بین مصرف‌کننده و نام تجاری می‌شود و در بلند مدت به افزایش مشتریان وفادار و افزایش اعتماد به برند می‌انجامد.

ایجاد تقاضای محصول
یکی از وظایف اصلی تبلیغات ایجاد تقاضای مشتری برای یک محصول یا خدمات خاص است. این امر معمولا از طریق کمپین‌های هدفمند انجام می‌شود که به مصرف‌کنندگانی که بیشترین احتمال خرید محصول یا خدمات را دارند، ارائه می شود. تبلیغات موفق، یک محصول یا خدمات را به عنوان راه حلی ایده‌آل برای رفع یک مشکل در زندگی مشتریان خود معرفی می‌کند. این روش باعث ایجاد تقاضا می‌شود.

ایجاد پایگاه مشتری
ایجاد تقاضا برای یک محصول یا خدمات کافی نیست. همچنین یک شرکت باید وفاداری مشتری را حفظ کند تا خود را در موقعیت بهتری برای موفقیت بلند مدت قرار دهد. با تبلیغات مداوم، شرکت‌ها می توانند عادات خرید مشتریان فعلی را حفظ کرده و مشتریان جدید را جذب کنند.

تمایز محصولات از یکدیگر
شرکت‌ها از تبلیغات برای قرار گرفتن در برابر رقبای خود استفاده می‌کنند. در این زمان تبلیغاتی موثر است که بر نقاط برتری محصول خود نسبت به محصولات دیگر برندها تاکید می‌کند. همچنین این موقعیت زمانی تاثیر بیشتری دارد که شکاف قیمت وجود داشته باشد؛ زیرا قیمت یکی از عوامل اصلی در تصمیم خرید مشتری است.
پیش‌نمایش روندهای جدید بازار

مردم همواره به دنبال چیزهای جدید و آگاهی از آخرین روندهای مصرف هستند. شرکت‌ها با معرفی محصولات جدید یا آینده‌نگر خود می‌توانند توجه مشتریان و مخاطبان را جلب کنند. این روش همچنین افق و سمت و سوی حرکت یک برند را به مخاطبان آن نشان می‌دهد.

بهترین شیوه‌های تبلیغات سنتی را بشناسید​​​​​​​


تبلیغات از نظر رسانه‌های انتشار آن به دو بخش تبلیغات سنتی و تبلیغات آنلاین تقسیم‌بندی می‌شود. تبلیغات سنتی همان تبلیغاتی هستند که به‌صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت انجام می‌شوند. تبلیغات سنتی هنوز هم برای بسیاری از کسب‌وکارها نتایجی مناسب ایجاد می‌کند. با چند روش مهم تبلیغات سنتی یا آفلاین آشنا می‌شویم.​​​​​​​​​​​​​​


چاپ تبلیغات در روزنامه
تبلیغات روزنامه می‌تواند کسب‌وکار و محصولات یا خدمات شما را به طیف وسیعی از مخاطبان نشان دهد. یکی از مزایای این نوع از تبلیغ این است که می‌تواند مبتنی‌بر موقعیت جغرافیایی باشد و یا با تبلیغ در روزنامه‌های سراسری مشتریانی از مناطق دیگر را جذب کند.

چاپ تبلیغات در مجله
تبلیغات در مجلات تخصصی می‌تواند به‌سرعت و به‌راحتی به بازار هدف شما برسد. برای مثال تبلیغ محصولات کمپینگ در مجله‌ای مرتبط با شکار یا گردشگری و تبلیغ محصولات و مواد آرایشی و بهداشتی در مجلات مرتبط با خانواده یا مجلات مد و زنان. همچنین خوانندگان (مشتریان احتمالی شما) تمایل دارند که مجلات را در وقت آزاد خود بخوانند و آن‌ها را برای مدت بیشتری نگه دارند.

تبلیغات رادیویی
تبلیغات در رادیو یک راه عالی برای دسترسی به مخاطبان هدف است. اگر بازار هدف شما به ایستگاه خاصی گوش می‌دهد، تبلیغات منظم می‌تواند مشتریان جدیدی را جذب کند. البته صدا محدودیت‌هایی دارد. شنوندگان به‌سختی می‌توانند آن‌چه را که شنیده‌اند به خاطر بسپارند. بهترین راه برای غلبه بر این مشکل این است که پیام خود را به طور مرتب تکرار کنید.

تبلیغات تلویزیونی
تبلیغات تلویزیونی دارای مزیت برخورداری از صدا، تصویر، حرکت و رنگ است. این تبلیغات برای نشان دادن نحوه عملکرد محصول یا خدمات، بسیار مفید است. البته تبلیغات تلویزیونی یکی از گران‌ترین شیوه‌های تبلیغات است اما می‌تواند روی مخاطبان بیشتری تاثیر بگذارد.
​​​​​​​
تبلیغات محیطی
روش‌های زیادی برای تبلیغات محیطی یا تبلیغات در فضای باز وجود دارد. تابلوهای تبلیغاتی در فضای باز می‌توانند نشانه‌هایی در کنار جاده یا در استادیوم‌های ورزشی باشند. تبلیغات ترانزیتی نیز نوعی از این تبلیغات است که می‌تواند پوسترهایی روی اتوبوس‌ها یا تاکسی‌ها باشد. تابلوهای تبلیغاتی بزرگ می‌توانند پیام شما را با تاثیر زیاد به مخاطب برسانند.

بهترین شیوه‌های تبلیغات آنلاین را بشناسید​​​​​​​

تبلیغات آنلاین یا تبلیغات در فضای مجازی، هنر استفاده از اینترنت به عنوان بستری برای ارائه پیام‌های تبلیغاتی به مخاطبان مشخص و مورد نظر است. با پیشرفت اینترنت، گزینه‌های تبلیغات آنلاین نیز تغییر می‌کند و افزایش می‌یابد. امروزه انواع مختلفی از تبلیغات آنلاین وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ادغام کنید. با تغییر چشم انداز تبلیغات دیجیتال، مهم است که از آخرین روندها، تکنیک‌ها و استراتژی‌های تبلیغ آنلاین مطلع باشید. با برخی از روش‌های تبلیغات آنلاین آشنا می‌شویم.​​​​​​​



تبلیغات کلیکی
تبلیغات با روش پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)، یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین انواع تبلیغات آنلاین است. اگر کاربر روی تبلیغ کلیک کند و به وب‌سایت تبلیغ کننده منتقل شود، کسب‌وکار مورد نظر، هزینه این بازدید را می‌پردازد. موتورهای جستجو ارائه‌دهنده تبلیغات کلیکی هستند. محبوب‌ترین آن‌ها Google Ads است.

تبلیغات بنری یا نمایش دیجیتال
تبلیغات بنری یکی از نخستین انواع تبلیغات اینترنتی است. تبلیغات بنری شامل قرار دادن بنر در وب‌سایت‌های پربازدید است. هنگامی که کاربران روی آن‌ها کلیک می‌کنند، به صفحه هدف خاصی در وب‌سایت تبلیغ‌کننده هدایت می‌شوند. چنین ترافیکی را می‌توان با ابزارهای تجزیه و تحلیل وب به‌راحتی ردیابی کرد.

تبلیغات ویدئویی اینترنتی
انواع بسیار گوناگونی از تبلیغات ویدئویی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای معرفی برند یا محصولات و خدمات خود استفاده کنید. این ویدئوها ممکن است از انواع: استاپ‌موشن، لوگوموشن، موشن‌گرافیک، فیلم صنعتی یا تیزر تبلیغاتی باشند. همچنین می‌توانید این تبلیغات را در صفحات سایت خود یا در سایت‌ها، در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های انتشار فیلم و ویدئو قرار دهید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
تبلیغات هدفمند در شبکه‌های اجتماعی یکی از انواع اصلی تبلیغات اینترنتی است. این بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی شامل ایجاد و توسعه صفحات و گروه‌ها و نشر انواع محتوا در شبکه‌های اجتماعی است. هر شبکه اجتماعی مخاطبان خاص خود را دارد و بهتر است از روش مشاوره تبلیغات برای انتخاب شبکه مناسب بهره بگیرید.

تبلیغات مبتنی‌بر موقعیت مکانی در اینترنت
یکی از بهترین روش‌ها برای محدود کردن تبلیغات به افراد حاضر در یک محدوده مکانی استفاده از تبلیغات مبتنی‌بر موقعیت جغرافیایی است. با استفاده از این روش می‌توانید کسب‌وکار، محصولات و خدمات و آدرس مکانی فروشگاه فیزیکی خود را به اطلاع کسانی برسانید که در کمترین فاصله با فروشگاه یا شعب نمایندگی شما قرار دارند.

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو
امروزه دیگر تمامی مدیران شرکت‌ها، مدیران سایت‌های کسب‌وکار و فروشگاه‌های اینترنتی با مفاهیمی مانند: کلیدواژه، محتوای سئو شده، بهینه‌سازی وب‌سایت و بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یا همان سئو آشنایی دارند. سئو در واقع مجموعه قوانینی است که رعایت آن‌ها باعث می‌شود رتبه مناسبی از نگاه موتورهای جستجو کسب کنید تا این موتورها در زمان جستجو کاربران، شما را در اولویت و در صفحات نخست نتایج جستجو به کابران نشان دهند.
​​​​​​​
تبلیغات در نرم‌افزارها
طراحان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار معمولا بخشی از هزینه‌های ساخت و نگهداری از نرم‌افزار را از طریق انتشار تبلیغات در فضای داخلی نرم‌افزار خود تامین می‌کنند. شما می‌توانید انواع محتوای تبلیغاتی را در نرم‌افزارهای پرطرفدار قرار دهید تا مخاطبان بسیاری را به سایت خود هدایت کنید یا محصولات خود را از طریق محتوای تبلیغاتی به طیفی قابل توجه از مخاطبان نشان دهید.

افزایش فروش و درآمد با خدمات مشاوره تبلیغات
​​​
استفاده از خدمات مشاوره تبلیغات و بهره‌گیری از دانش و تجربه مشاوران تبلیغاتی بهترین روش برای تعیین مسیر رشد و پیشرفت کسب‌وکارها است. مشاوره تبلیغاتی باعث می‌شود، اقدامات تبلیغاتی شرکت‌ها و سازمان‌ها کارایی و اثربخشی لازم را داشته باشند. همچنین استفاده از این خدمات باعث هماهنگی روش‌های تبلیغ با نوع کسب‌وکار و جامعه هدف برند می‌شود. ما در گروه بازاریابی حل مساله با تکیه بر تجربه مشاوران تبلیغاتی خود می‌توانیم بهترین استراتژی‌های بازاریابی را برای کسب‌وکار شما تعیین کنیم.
تعیین بودجه مناسب برای اقدامات تبلیغاتی، پیش‌بینی و طراحی کمپین تبلیغاتی، طراحی برنامه یا تقویم تبلیغاتی، اجرای برنامه‌های تحقیقاتی پیرامون برند و جامعه هدف، انتخاب رسانه‌های اثربخش برای تبلیغات و آموزش پرسنل کارفرما در زمینه تبلیغات برخی از خدماتی است که با انتخاب گروه بازاریابی حل مساله به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.​​​​​​​